- تابلوسازیاب
- مرکز مقالات
- چطور تابلو فروش ویژه طراحی کنم که جلب توجه کنه
چطور تابلو فروش ویژه طراحی کنم که جلب توجه کنه
خلاصه
1404/05/14
برای طراحی یک تابلوی فروش ویژه جذاب در ایران، باید به چند نکته کلیدی توجه کنید تا هم مخاطب را جذب کند و هم به خوبی پیام فروش ویژه را برساند: **1. مخاطبشناسی و هدف:** * **م
برای طراحی یک تابلوی فروش ویژه جذاب در ایران، باید به چند نکته کلیدی توجه کنید تا هم مخاطب را جذب کند و هم به خوبی پیام فروش ویژه را برساند:
**1. مخاطبشناسی و هدف:**
* **مخاطب هدف شما کیست؟** (سن، جنسیت، سطح درآمد، علایق و ...) آیا بیشتر به دنبال تخفیف هستند یا کیفیت؟ یا هردو؟
* **هدف از فروش ویژه چیست؟** (افزایش فروش، معرفی محصول جدید، پاکسازی انبار و ...)
پاسخ به این سوالات به شما کمک میکند تا تصمیمات بهتری در مورد طراحی، رنگها، فونت و پیام خود بگیرید.
**2. طراحی بصری جذاب:**
* **رنگها:**
* **قرمز:** رنگی هیجانانگیز و جلب توجهکننده که اغلب برای فروش و تخفیف استفاده میشود.
* **زرد:** رنگی شاد و پرانرژی که توجه را به خود جلب میکند.
* **نارنجی:** ترکیبی از هیجان و شادی، برای ایجاد حس فوریت مناسب است.
* **آبی:** ایجاد حس اعتماد و آرامش، برای محصولاتی که بر کیفیت تاکید دارند.
* **سبز:** برای محصولات مرتبط با طبیعت و سلامتی یا تخفیفهای سازگار با محیط زیست مناسب است.
* **ترکیب رنگها:** از ترکیب رنگهای متضاد برای جلب توجه بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال، قرمز و زرد یا آبی و نارنجی.
* **در نظر گرفتن رنگ سازمانی:** از رنگهای برند خود به عنوان پایه استفاده کنید و رنگهای مکمل را برای برجستهسازی تخفیف به کار ببرید.
* **فونت:**
* **خوانایی:** فونت باید به راحتی خوانده شود، حتی از فاصله دور.
* **اندازه:** اندازه فونت باید متناسب با اندازه تابلو و فاصله دید مخاطب باشد.
* **نوع فونت:** از فونتهای جذاب و مدرن استفاده کنید که با نوع محصول و مخاطب شما همخوانی داشته باشند. فونتهای بولد (Bold) برای جلب توجه بیشتر مناسب هستند. فونتهای فارسی خوانا مانند ایران سنس (Iran Sans) یا وزیر (Vazir) گزینههای خوبی هستند.
* **تعداد فونتها:** سعی کنید از حداکثر دو یا سه فونت مختلف در طراحی خود استفاده کنید تا از شلوغی و بهم ریختگی جلوگیری شود.
* **تصاویر:**
* **تصاویر با کیفیت بالا:** از تصاویر با کیفیت بالا و مرتبط با محصول خود استفاده کنید.
* **تصاویر واقعی:** اگر ممکن است از تصاویر واقعی محصولات خود استفاده کنید. این کار به مشتریان کمک میکند تا بهتر تصمیم بگیرند.
* **تصاویر افراد:** استفاده از تصاویر افراد (بهخصوص افراد مشهور یا اینفلوئنسرها) میتواند توجه مخاطبان را جلب کند.
* **تصاویر نمادین:** از تصاویر نمادین (مانند علامت درصد، ستاره، یا قلب) برای نشان دادن تخفیف یا فروش ویژه استفاده کنید.
* **چیدمان:**
* **سادگی:** از شلوغ کردن تابلو خودداری کنید. فضای کافی بین عناصر مختلف باقی بگذارید.
* **تمرکز:** مهمترین پیام (مثلاً میزان تخفیف یا نام محصول) را در مرکز توجه قرار دهید.
* **ترتیب بصری:** از
در سایت تابلوساز یاب، مغازه های تابلوسازی و سایرکسب و کارهای مرتبط می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت تابلوساز یاب به نشانی https://www.TabloSazYab.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات تابلوسازی ها می باشد.
**1. مخاطبشناسی و هدف:**
* **مخاطب هدف شما کیست؟** (سن، جنسیت، سطح درآمد، علایق و ...) آیا بیشتر به دنبال تخفیف هستند یا کیفیت؟ یا هردو؟
* **هدف از فروش ویژه چیست؟** (افزایش فروش، معرفی محصول جدید، پاکسازی انبار و ...)
پاسخ به این سوالات به شما کمک میکند تا تصمیمات بهتری در مورد طراحی، رنگها، فونت و پیام خود بگیرید.
**2. طراحی بصری جذاب:**
* **رنگها:**
* **قرمز:** رنگی هیجانانگیز و جلب توجهکننده که اغلب برای فروش و تخفیف استفاده میشود.
* **زرد:** رنگی شاد و پرانرژی که توجه را به خود جلب میکند.
* **نارنجی:** ترکیبی از هیجان و شادی، برای ایجاد حس فوریت مناسب است.
* **آبی:** ایجاد حس اعتماد و آرامش، برای محصولاتی که بر کیفیت تاکید دارند.
* **سبز:** برای محصولات مرتبط با طبیعت و سلامتی یا تخفیفهای سازگار با محیط زیست مناسب است.
* **ترکیب رنگها:** از ترکیب رنگهای متضاد برای جلب توجه بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال، قرمز و زرد یا آبی و نارنجی.
* **در نظر گرفتن رنگ سازمانی:** از رنگهای برند خود به عنوان پایه استفاده کنید و رنگهای مکمل را برای برجستهسازی تخفیف به کار ببرید.
* **فونت:**
* **خوانایی:** فونت باید به راحتی خوانده شود، حتی از فاصله دور.
* **اندازه:** اندازه فونت باید متناسب با اندازه تابلو و فاصله دید مخاطب باشد.
* **نوع فونت:** از فونتهای جذاب و مدرن استفاده کنید که با نوع محصول و مخاطب شما همخوانی داشته باشند. فونتهای بولد (Bold) برای جلب توجه بیشتر مناسب هستند. فونتهای فارسی خوانا مانند ایران سنس (Iran Sans) یا وزیر (Vazir) گزینههای خوبی هستند.
* **تعداد فونتها:** سعی کنید از حداکثر دو یا سه فونت مختلف در طراحی خود استفاده کنید تا از شلوغی و بهم ریختگی جلوگیری شود.
* **تصاویر:**
* **تصاویر با کیفیت بالا:** از تصاویر با کیفیت بالا و مرتبط با محصول خود استفاده کنید.
* **تصاویر واقعی:** اگر ممکن است از تصاویر واقعی محصولات خود استفاده کنید. این کار به مشتریان کمک میکند تا بهتر تصمیم بگیرند.
* **تصاویر افراد:** استفاده از تصاویر افراد (بهخصوص افراد مشهور یا اینفلوئنسرها) میتواند توجه مخاطبان را جلب کند.
* **تصاویر نمادین:** از تصاویر نمادین (مانند علامت درصد، ستاره، یا قلب) برای نشان دادن تخفیف یا فروش ویژه استفاده کنید.
* **چیدمان:**
* **سادگی:** از شلوغ کردن تابلو خودداری کنید. فضای کافی بین عناصر مختلف باقی بگذارید.
* **تمرکز:** مهمترین پیام (مثلاً میزان تخفیف یا نام محصول) را در مرکز توجه قرار دهید.
* **ترتیب بصری:** از
در سایت تابلوساز یاب، مغازه های تابلوسازی و سایرکسب و کارهای مرتبط می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت تابلوساز یاب به نشانی https://www.TabloSazYab.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات تابلوسازی ها می باشد.
بهترین تابلوسازی ها به ترتیب ستاره در سایت تابلوسازیاب
اگر شما هم به کار تابلوسازی مشغول هستید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «تابلوساز یاب ها» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن فروشندگان تابلو به ترتیب ستاره در سایت تابلوساز یاب
سایر مطالب آموزشی سایت تابلوسازیاب :
- تابلوهای مغازههای سنتی چه ویژگیهایی دارن
- آیا میشه تابلوها رو اجاره داد به مغازهدارها
- چطور تابلوهای سیار طراحی کنم
- تابلو استند تبلیغاتی چطور ساخته میشه
- بهترین رنگ برای تابلو آرایشگاه زنانه چیه
- آیا تابلوهای وینیل ارزش سرمایهگذاری دارن
- تابلوهای با نور متحرک برای چه صنفهایی بهتره
- در تابلو از افکتهای نوری استفاده کنم یا نه
- چطور نمونهکارهای تابلو رو بهدرستی به مشتری نشون بدم
- چطور با مغازهداران محلی برای سفارش تابلو همکاری کنم
- برای طراحی تابلو سردر داروخانه چه نکاتی مهمه